1. Vad är Flexeats?

Flexeats är en lunchplattform som underlättar din beställning, erbjuder den bästa lunchen från Malmös godaste restauranger för under 60 kr per måltid. Vi erbjuder våra kunder vällagad och prisvärd lunch.

Bli medlem gratis och beställ mat från någon av de restaurangerna som ingår i Flexeats-nätverk. Varje restaurang serverar dagligen en av sina signaturrätter som du får välja bland samtidigt som du sparar både tid och pengar.

2. Vilka lunchpaket kan jag välja mellan och vad kostar det?

Flexeats erbjuder sina kunder fyra kostnadsplaner:

  • 1 måltid under en 30-dagarsperiod för 59,90 kr.
  • 5 måltider under en 90-dagarsperiod för 299 kr.
  • 10 måltider under en 180-dagarsperiod för 569 kr.
  • 20 måltider under en 365-dagarsperiod för 1099 kr.

3. Hur använder jag Flexeats?

Så fort du har skapat ditt Flexeats-konto kan du börja beställa din lunch. Flexeats öppnar för beställning varje dag klockan 14 och stänger klockan 09 nästkommande morgon. För att reservera din lunch loggar du in på Flexeats någon gång mellan dessa klockslag och bestämmer själv vilken restaurang du vill beställa ifrån. Du måste alltså beställa din lunch senast klockan 09 samma dag för att kunna hämta ut din lunch den dagen. Vissa restauranger erbjuder mer än en rätt.

Varje måltid innehåller en lista med alla ingredienser. För att beställa din lunch trycker du på beställ-knappen och väljer ett klockslag för att hämta upp lunchen. Din lunch kommer att vara färdig för avhämtning på det valda klockslaget om inte annat angetts i beskrivningen. När du kommer till restaurangen meddelar du att du är Flexeats-medlem och kan sedan ta med dig och avnjuta din måltid.

4. Var kan jag använda Flexeats?

Du kan beställa din lunch från någon av de restauranger som är med i Flexeats-nätverket. För att se en lista över deltagande restauranger kan du besöka https://www.flexeats.se/restauranger/
Flexeats är för tillfället endast tillgängligt i Malmö.

5. När kan jag använda Flexeats?

Flexeats är tillgängligt alla dagar förutom helger och under följande högtider: Nyårsdagen, Trettondagsafton, Trettondedag jul, Långfredag, Påskdagen, Annandag påsk, Valborg, Kristi himmelsfärdsdag, Pingstdagen, Sveriges nationaldag, Midsommardagen, Alla helgons dag, Julafton, Juldagen and Annandag jul.

6. Vad ingår i min kostnadsplan?

Din kostnadsplan täcker 100 % av kostnaderna för dina måltider. Det tillkommer inga extra kostnader när du hämtar din mat.

7. Har Flexeats hemkörning?

Det är endast avhämtning som gäller för måltider som beställs genom Flexeats. En rask promenad hjälper dessutom till att bygga upp aptiten! 😉

8. Hur byter jag lösenord?

Logga ut från ditt konto och gå till sidan för glömt lösenord: https://www.flexeats.se/my-account/lost-password/

9. Kan jag ge bort Flexeats som en present?

Absolut! Skicka ett meddelande till oss på hello@flexeats.se så hjälper vi dig att sätta upp ett present-konto.

10. Var kan jag se hur många luncher jag har kvar?

Logga in på ditt konto och gå till din profil: https://www.flexeats.se/my-account/lunchkuponger. Där visas hur många luncher och återstående dagar du har kvar på din period.

11. Hur får jag återbetalning?

Skicka ett e-post meddelande till hello@flexeats.se med ditt kontonamn och inköpsbevis så skickar vi en återbetalning för luncherna på ditt konto så länge de inte har gått ut.